Vi opplever at stadig flere er skeptiske til å ta telefonen når fremmede ringer. Og selv om det ofte kan være lurt, skulle jeg ønske at folk svarte i akkurat dette tilfellet, sier Guri Berg Rørvik.

Populært tilbud

Guri har ansvaret for forebyggende hjemmebesøk i Skaun kommune, og forteller at det er et populært tilbud, som stort sett har høy svarprosent.

– Siden vi begynte med forebyggende hjemmebesøk i 2013 har vi hjulpet mange med både å legge til rette for trening og mestring i heimen. For dem som har behov for det, kommer vi også med anbefalinger av teknologiske hjelpemidler som gjør livet enklere, forklarer hun.

Har du blitt oppringt fra et av disse numrene, kan det være lurt å ringe tilbake:

72 86 73 78 eller 911 93 810

Slik ser et forebyggende hjemmebesøk ut

Et forebyggende hjemmebesøk er enkelt og greit en bli-kjent-prat mellom deg og kommunen. Er du frisk og rask, er formålet enkelt og greit å finne ut hvordan du kan forbli nettopp det – så lenge som mulig.

Her får du tips til hjelpemidler som kan gjøre livet ditt enklere – enten det er snakk om teknologiske hjelpemidler eller fysiske hjelpemidler.

I løpet av det forebyggende hjemmebesøket, vil også det menneskelige og sosiale settes i fokus. Hvis du ønsker det, vil du få hjelp til å melde deg på aktiviteter som utvider det sosiale nettverket ditt.

Er du nysgjerrig på hva vi tilbyr av teknologiske hjelpemidler? Finn ut mer om velferdsteknologi her