Kommunens telefonsystem er nede

Skaun kommune har den siste uka opplevd store utfordringer knyttet til kommunens fasttelefoni. Problemet skyldes et kabelbrudd, og Telenor jobber med å løse problemet. 

Kommunens nettverk av fasttelefoner er rammet, men kommunens sentralbord er viderekoblet til en midlertidig mobil løsning. Vi gjør oppmerksom på at denne ikke har ikke samme kapasitet til telefonkø som til vanlig, og det er heller ikke mulig å sette over telefoner fra sentralbordet.

Vi ser for oss at alternativet er ei vurdering av nytt telefonisystem i løpet av den nærmeste framtid, sier IT-sjef Geir Wormdal i ITMidt.

Kontakt på e-post eller mobiltelefon

Vi oppfordrer til å gjøre henvendelser til kommunen med direkte kontakt over e-post eller mobiltelefon.

Mailadresser og eventuelle mobilnummer er mulig å finne i kommunens telefonliste.

Alle henvendelser kan også sendes direkte til postmottak@skaun.kommune.no

Skaun legekontor

Skaun legekontors fasttelefon er viderekoblet til en mobil løsning som dessverre ikke har samme kapasitet for telefonkø som tidligere, og en henvendelse til dette nummeret i tidsrom med høyt trykk på telefonlinjene, kan medføre at ditt anrop blir videreført til mobilsvar.

Det er også mulig å kontakte legekontoret for legetime, resept eller andre henvendelser trygt og enkelt gjennom Skaun legekontors hjemmeside.

I tillegg er det mulig å bestille time via SMS:

Send til 2097:

SKAUN fødselsdato, ditt navn, grad av hast

(Unngå sensitiv informasjon)

F.eks: SKAUN 030562 Kari Normann Trenger time for konsultasjon

Normalt to meldinger - bekreftelse og timeavtale.

NB: Tjenesten kan ikke benyttes om man har reservert seg mot kortnummer