Laugen

I Skaun er det flere fine fiskevann hvor det kryr av fisk. Er du interessert i å fiske kan Laugen være plassen for deg å dra. Laugen er et stort vann som ligger i Eggkleiva der det er populært å fiske fra båt. Artene som befinner seg i Laugen er ørret og røye. Er du under 16 år er det gratis å fiske i perioden 1. januar – 20. august. Er du over 16 år får du kjøpt fiskekort på nett eller hos Skaun Grunneierlag. Det koster 100 kr for et dagskort.

Skaun folkebibliotek

Er du den som er glad i å lese bør du ta turen innom det fine, nye biblioteket vårt her i Skaun. Biblioteket ligger i sentrum av Børsa og er over to etasjer med alle slags bøker. Det meste som lånes bort til ungdom er fantasy-bøker. For yngre ungdom er det gjerne bøker med en god blanding av bilder og tekst.

Skaun folkebibliotek inn i nye lokaler – SkaunNyttSkaun folkebibliotek inn i nye lokaler – SkaunNytt

Skaun folkebibliotek inn i nye lokaler – SkaunNytt

Overnatting på Grønneset

Grønneset er et område med skog og fin natur hvor du kan bade, grille, nyte naturen, spille ballspill og fiske. I tillegg er det et flott sted for å slappe av. Der kan du også overnatte med venner/familie og ha det gøy. Det finnes grøntområder, toaletter, vannkran, bålplasser, informasjonstavler og flere benker. Det går også an å låne båt/kano.

Grønneset er tilgjengelig for alle.

File:Grønneset badeplass 3.JPG

Tur langs Eliløkken

Dette er en fin tur du kan oppleve ved siden av sjøen langs Eliløkken. Der finner du båtklubben som har mange aktiviteter som skjer i løpet av året. Du kan fiske, bade og slappe av på stranda.

Saltnesstranda friluftslivsområde

På saltnesstranda friluftsområde er det ordnet til fint med både benker og grill. Her går det an å sole seg på de nye ligge-benkene rett ved siden av. Saltnesstranda friluftsområde har nettopp fått tilskudd til oppfriskning og oppgradering av området. Disse benkene er et av de nye tilskuddene. Ta deg en tur!