Innkjøpsansvarlig

 Skaun kommune og Melhus kommune tilsetter i fellesskap en innkjøpsansvarlig i nyopprettet stilling. Vi søker etter en person som kan bidra til å profesjonalisere og videreutvikle en felles innkjøpsfunksjon i våre to kommuner.

 

Om stillingen

Skaun og Melhus gjør betydelige innkjøp av produkter og tjenester, fra et bredt spekter av leverandører, og innenfor mange ulike områder. Som innkjøpsansvarlig blir du eier av innkjøpsstrategi, ansvarlig for anbudsprosess og avtaleoppfølging, og vil bidra til at vi på sikt får en mer strømlinjeformet prosess med lavere innkjøpskostnader. Du får jobbe i et tverrfaglig arbeidsmiljø innenfor et uttalt satsingsområde, og vil bli en premissgiver i utviklingsarbeidet som skal skje på området i årene som kommer. Du er opptatt av godt samarbeid, er utviklingsorientert og trives med å jobbe i det interkommunale spennet mellom to kommuner i sterk vekst, hvor du blir et viktig bindeledd.

Arbeidsoppgaver

  • Utarbeide og vedlikeholde en innkjøpsstrategi med tilhørende maler

  • Oppfølging og veiledning i anbudsprosesser

  • Vedlikehold av et verktøy for konkurransegjennomføring

  • Sikre god oppfølging av avtaler og leverandører

  • Sikre at anskaffelser av varer og tjenester skjer til rett tid og med rett kvalitet

  • Bidra til utvikling og opplæring på anskaffelsesområdet

  • Sikre oppfølging av regelverk og rammebetingelser for offentlige anskaffelser

  • Innføring og oppfølging av E-handel

  • Andre oppgaver kan bli tillagt stillingen.

     

    Kvalifikasjoner, ønsket erfaring

  • Relevant høyskole/universitetsutdannelse

  • Gode IKT-kunnskaper

  • Erfaring med ledelse av prosjekter

  • Erfaring fra offentlige anskaffelser vil bli tillagt vekt

  • Forhandlingskompetanse

  • Kjennskap og erfaring innen offentlig forvaltning

     

    Personlige egenskaper

  • Evne til å jobbe selvstendig og strukturert

  • Vise initiativ og ansvarlighet

  • Høy gjennomføringsevne

  • God formidlingsevne, både skriftlig og muntlig

  • Gode samarbeidsevner

  • Utviklingsorientert, se nye og innovative løsninger

  • Er fleksibel, tilgjengelig og fremoverlent

     

    Vi tilbyr

  • Lønn etter avtale

  • Utviklende og interessante arbeidsoppgaver med store påvirkningsmuligheter

  • Tverrfaglig arbeidsmiljø med bredt samarbeid både internt og mot eksterne brukere og leverandører

  • Et godt arbeidsmiljø med dyktige kolleger, faglige utfordringer og en stor grad av selvstendighet

     

    Andre opplysninger

  • Skaun kommune vil ha arbeidsgiveransvaret, og arbeidssted vil i hovedsak være rådhuset i Skaun kommune

  • I forbindelse med at dette er en felles stilling, vil det også måtte påregnes oppmøte/arbeidssted i Melhus rådhus.

     

    For ytterligere opplysninger om stillingen kan du kontakte økonomisjef i Skaun kommune, Svein Erik Bjerkan: svein.erik.bjerkan@skaun.kommune.no Tlf: 72 86 72 10

    Skaun og Melhus er kommuner som opplever sterk befolkningsvekst. Med sentral beliggenhet og gode kommunikasjonsforbindelser til Trondheim, er dette attraktive jobb- og bostedskommuner for hele Trondheimsregionen.

    Velkommen som søker!

    Søknadsfrist 01.04.19

Søknad skal leveres på elektronisk skjema som du finner HER eller på www.skaun.kommune.

 


 

Tips en venn Skriv ut

Skjema